De Inhaker
Techniek vraagt om beleving

Branding de Inhaker

Cees, eigenaar van JMC Print | Sign | Displays, zag door de coronacrisis in een klap zijn omzet wegvallen. Het signbedrijf is met name gespecialiseerd in productie en montage, waar andere signbedrijven zich vooral bezighouden met het ontwerp. Het bedrijf won in het verleden al verschillende awards voor onder meer creatief ondernemerschap en innovatieve signtoepassingen en software. En ook nu weer bewijst Cees dat hij een creatieve ondernemer is. Met de introductie van de innovatieve Inhaker biedt hij signbedrijven en eindklanten een slimme tool voor flexibele visuele communicatie en promotie. De grafische mogelijkheden zijn haast onbeperkt, de levertijden minimaal en het systeem staat binnen no time in- en uit elkaar. Dat klinkt veelbelovend…En dat is het ook!

Van technisch naar commercieel verhaal

Maar de commerciële vertaalslag bleek lastig. Cees is een geniale uitvinder die gaat stralen van ingewikkelde formules en geavanceerde productiesystemen. Technici smullen van zijn verhaal, maar hoe breng je dit over op de doelgroep? Techniek vraagt om beleving. Aan mij de eer om het concept van de Inhaker te vatten in een duidelijk en inspirerend verhaal.

brandstory de Inhaker copywriter tekstschrijver

Conceptbeschrijving

Bij het zien van de mogelijkheden van de Inhaker ging mijn marketinghart sneller kloppen. Dit is zo’n gaaf product met enorm veel potentie! Ik begon zoals altijd met de conceptbeschrijving. Wat is de Inhaker nu precies, voor wie, hoe werkt het, wat zijn de belangrijkste voordelen en welke problemen lost het product op? In nog geen twee A4-tjes geef ik antwoord op al deze vragen.
Het resultaat is een helder kaderdocument, waarmee de werking en de meerwaarde van de Inhaker voor iedereen (met name intern) duidelijk is. De conceptbeschrijving dient als kapstok voor de overige uitingen, waaronder de website. Ook hiervoor schreef ik de teksten. Uiteraard verder ‘aangekleed’ met inspirerende voorbeelden die inspelen op de behoeften van de doelgroep en lezers uitnodigt om mee te doen. Of in dit geval: lezers uitnodigt om in te haken.  

Innovatief product

En zo gebeurde: inmiddels zijn er verschillende partijen ‘ingehaakt’ op de Inhaker. En niet alleen de Nederlandse markt is om, ook België doet al mee. En dat allemaal in slechts een week na de officiële lancering van de Inhaker. Ik ben natuurlijk trots dat ik hieraan mee mocht werken. En gelukkig ben ik nog steeds ingehaakt, want achter de schermen blijf ik lekker schrijven voor dit waanzinnige product.

Wat is het?

De Inhaker is een multifunctionele standaard waar je verschillende soorten promotie- en communicatiematerialen in kunt haken. Je tovert de Inhaker heel eenvoudig om tot bijvoorbeeld desinfectiezuil, functionele display, menustandaard, reclamebord, bewegwijzering, vrijstaande wand of tafel. De mogelijkheden zijn eindeloos en dankzij het duurzame design gaat de Inhaker jaren mee. Kijk op www.deinhaker.nl voor meer informatie (en inspirerende verhalen).

branding de Inhaker Schrijven is Blijven